Monday, November 10, 2008

نفسي




نفسي أخرج من إزازة حبي ليكي


نفسي قلبي يقوى لما يشوف عينيكي


نفسي أبعد


نفسي أنسى


نفسي ابطل أشتريكي


نفسي أعرف ابتسم


والفرحة جوة عيني مرة تترسم


نفسي الدنيا ماتقاسيش معايا


نفسي الدمع وحده مايواسيش هوايا


نفسي أكسرها الإزازة


نفسي ادوق حاجة غير طعم المزازة


نفسي احس بلهفة مرة وخوف عليا


نفسي بس عارف مش بإيدك


ولا مرة كان عمره بإيديا


حتى الإزازة


كان نفسي أكسرها لكن


مش بإيدي


عمري كله كنت عايشه فيها ساكن


ساكن في نار مابتنتهيش


وحلم نفسي يبتدي مابيبتديش


نفسي ونفسي ونفسي ونفسي


نفسي اكسرها الإزازة لكن غصب عني


الحنين لعنيكي جواها سجنّي


لهفتي والخوف عليكي فيها قتلني


وانتهى وياكي عمري


واتكتب في الحب قدري


وانتهت كل الحكاية


واتقسم تبقى النهاية


ألقى في الإزازة قبري

12 comments:

§a§a said...

ايه ياعم مالك بس

الازازة دى انت اللى حبست نفسك فيها للاسف

الدنيا بتمشى بس مش بتقف الا على الغالى اللى مش يبيع

بس جامدة حكايه الازازة دى ياض يا على


تحياتى وواحشنى والله جداااااااااا

gogo we bas said...

بجد حلوة جدا
عسل مووووووووووت اسلوبك فيها

وليه بس عايز تكسر الازازة
بايدك وايدها تبقى جوا الازازة جنة

عيشو فيها سوا هيجيلكم ضيف تنفس ان شاء الله

بجد حلوة جدا
تحياتى

ايمان العرفاوي said...

مش عارفة اقول ايه
انا مندهشة
افكارك واسلوبك جديد وفى نفس الوقت جميل
كانك بتضحك على المك
احنا اللى بنسجن نفسنا بارادتنا وممكن نخرج لكن احنا حابين السجن
على فكرة مش فاهمة تعلقك عندى
تحياتى

نوسه وريمان فى هاكونا مطاطا said...

ههههههه

اول مره اسمع عن ازازه الحب دى

بس فعلا تصور ان كل حب ولازم يبقى فيه ازازه

بس انت اللى دخلت نفسك فيها

ولو خرجت الحياه مش هيبقى ليها طعم

خلى بالك

MONDAHESH said...

§a§a


ياض يا علي !!!!!!!!!!!!!


يا نهار احمر واخضر واصفر

والله انت واحشني اكتر يا جميل

تحياتي وشكرا للمرور

MONDAHESH said...

gogo we bas



ههههههههههههههه

حلو موضوع ضيق تنفس ده

بس وعلى ايه يعني

انا بس الاقي حد يفتحلي الازازة ويخرجني منها

وتبقى احلامه أوامر ان شاء الله

:)

تحياتي

منورة دايما

MONDAHESH said...

ايمان العرفاوي



ربنا يخليكي وميسري على كلامك الرائع ده

بس في حاجات كتير بتبقى مش بايدنا حبسنا جواها

الاحساس وحب الناس عمره ما كان باختيارنا

اما عن تعليقي عندك فده يعتبر نوع من انواع الحقد يعني
او الحسد
او ممكن يبقى قر

:)))

بس بهزار طبعا


تحياتي وشكرا لمرورك

MONDAHESH said...

حسام وريمان فى هاكونا مطاطا




جميل قوي الاعتراف بإزازية الحب

بس علشان اخرج من ازازة

لازم ادخل في ازازة تانية

واكيد هلاقي ازازة على مقاسي في يوم من الايام

وهيبقى للحياة اجمل طعم فيها

تحياتي وشكرا للمرور

كفايـة طيبـة said...

يارب تلاقي الازازة المناسبة ليك

وتبقي سعيد وانت جواها

ماتبقاش مخنوق وعايز تخرج منها

الصورة تحفة بجد :)

أحمد سلامــة said...

لازم تكسر الازازة
انشالله ترمي نفسك من البلكونة
:)
مع انها حزينة
بس فيها شوية خفة دم على خفيف كده
:)

MONDAHESH said...

كفايـة طيبـة



يااااااااااارب


عارفة

لو حتى برطمان انا موافق

:))

شكرا لمرورك

منورة المدونة


تحياتي

MONDAHESH said...

أحمد سلامــة



عايز حد يفتحهالي من برة

:))


عامة انا بحب اكتب بلاسلوب ده شوية

موضوع جاد بس بطريقة فيها نوع من السخرية او الهزار

بس في ناس كتير مش بيعجبها كده

تحياتي ومنورني دايما