Saturday, May 24, 2008

تااااااااااااج





تاج


أكيد صورة التاج دي مش ماشية معايا بس هي عاجبتني


التاج


مررتهولي الرقيقة نبضات


و للأسف مش هقدر اقولها لأ


س : أذكر 10 اشياء عن شخصيتك ؟؟


أولا :- مش بعرف اتكلم عن نفسي خالص ولا بحب كده ودي اول حاجة هتخللي التاج يبوظ مني وكمان مش بعرف اجاوب علي تاجات ودمي بيبقي تقيل قوي


:)


ثانيا :- محامي حر وبعشق مهنتي ومش بلاقيني في أي حاجة تانية غيرها


اه ....خريج جامعة القاهرة ...ولا فخر


:)


ثالثا :- بعشق حليم ونزار وكنت اتمني اكون حاضر حفلة قارئة الفنجان


وبالذات الأغنية دي لأني بلاقيني فيها


سواء كلمات نزار او احساس حليم


:(


رابعا :- بحترم النساء وبشوف ان الأنثى هي كل المجتمع


بس ان كانت انثى


ووجودها حاجة مهمة جدا وضرورية في حياتي


خامساً :- بعتذر عن أي خطأ أو مش خطأ بس لو هيحافظ على علاقتي بحد بشوف انه مش مشكلة اني اعتذر حتى لو مش غلطان


وشايف ان ده عيب كبير قوي فيا لأني كتير بتنازل عن حقوق علشان ناس بكتشف في الأخر انها ما تستاهلش التضحية دي


سادساً :- رغم ان ناس كتير ممكن تختلف معايا بس بشوف ان الكدب حاجة مهمة قوي في حياتنا وان من غيره هيبقي في قلق جامد قوي


ومش بحب افرق بين انواعه ..يعني هو كله كدب


لا أبيض بقي ولا اسود


سابعاً :- بشوف ان الخوف والبرد وجهان لعملة واحدة


وبشوفني في شتاء دائم


اه....وبحب فيلم السلم والتعبان طحن وبعشق احمد حلمي


ثامناً :- بكره الندالة وبخاف من الفراق وبتخنق من الزحمة وبحب السفر


بس جوة مصر و بحب مصر بس هي مش بتحبني


ومش بحب القاهرة علشان زحمة قوي ..بس بعشق اسكندرية وبحب الاسماعيلية وتقريباً معظم محافظات مصر تحفة


مع اني اصلا اصلا من القاهرة


تاسعاً :- دايما بستني الموت وشايف ان هو حل عبقري لكل مشاكلي خاصة بعد ما ثروتي كلها ضاعت


:)


عاشراً :-بحب اغني قوي وكان عندي حلم قديم اني اغني اغنية انكسر جوانا شئ بتاعة علي الحجار
علي مسرح كبير ولكن الحلم اندثر في زحام القاهرة


:(


نبضات عايزاني امرر التاج ل 5 مدونين وأقول سبب اختياري ليهم ومايكنش حد فيهم جاوب علي التاج قبل كده


بس انا همرر وانا مش عارف هم جاوبوه قبل كده ولا لا


1- همســـــــــــــــــــــات


2- رئيسة حزب الأحلام


3- كـــــراسة القـلــــــــب


4- I`m Your Mind


5- حاجة صغنونة..من غير فذلكة


وأكيد السبب : رخامة

18 comments:

رئـــــيسـة حزب الأحلام said...

التاج دة انا جاوبتة قبل كدة فى بوست يادى الفضيحة
والعموم مردودالك فى الافراح انشاء الله
تحياتى

Anonymous said...

ماشي يارخم
وانا هاخد التاج وأجاوبه
بس كويس والله
احترم اللى يحترم الأنثى
انت تمام قوي

نبضات said...

انا عجبنى اوى انك اتخلصت من موقف ذكر اسباب تمرير التاج للاخرين واختصرتهم فى سبب واحد اكثر واقعيه من اى حاجه تانيه وهو انه اكيد اى حد حيروحله التاج حيحس انه نوع من الرخامه بس احب اقول لكل اللى اتمرر لهم التاج وخصوصا وينكى عشان هيا الوحيده اللى عرفها وان شاء الله حزور مدونتها اعلق لها على التاج
ان التاج ورطه صحيح انهم يذكروا 10 حاجات عن نفسهم وحاجه صعبه لكن عن تجربه لى واخريين بعد مابتخلص التاج وتتفرج على اجاباتك المفروض انها بتعبر عنك بتحسه ورطه حلوه ولذيذه وتقعد تضحك بقه على اللى كتبته

بالنسبه لاجاباتك بصراحه مش اختلفت عما كنت متخيله من حبك لعملك وانك شخصيه مسامحه وقلبها كبير ومش بتحب تخسر حد لكن فاجأتنى .... بان المرأه المجتمع كله وحكايه ان الموت للتخلص من المشاكل ديه جديده
الاولى موافقاك عليها لكن التانيه ليه بس التشاؤم
وبخصوص قارئه الفنجان انا بحب الاغنيه دى موت وليها ذكريات عندى لانى كنت بسمع عبد الحليم كتير ايام الثانويه العامه وخصوصا وانا بحل مسائل الفيزياء والرياضه بكل فروعها


تحياتى
دائما شفاف

همسات دافئه said...

سيدى
تنبأت بشخصيتك وأفكارك واحساسك من قبل أن أقرأ كلمه عندك فقط من قسوه تعليقك عندى أو دعنى أقول صدقه اذا قمنا بالقياس أن المواجهه بالحقيقه= قسوه
خواطرك جميله بجد. رائع حقا حين طلبت من الكراهيه مصادقتك ومن قلبك أن يكف
ولكن مهما حدث أنا لا أتخيل انتظارك للموت وظنه أنه هو الحل الوحيد ترى أن الحياه التى انت فيها تستحق لا ان تعيشها فلتغير حياتك بدلا من أن تنهيها من الصعب أن تفكر فى الموت قبل أن يأتى
عجبنى البلوج بجد وان شاء الله مش هفوت حاجه تانى وهتعلم بس ادينى فرصتى انى أحلم وأتكلم وأعبر عن نفسى
تحياتى لإبداعك
شيماء:)

زى الهوا said...

تاج صغير بس رخم موت , بس اجاباتاك حلوة ومختصرة انا يوم ماجاوبته كان طوووووويل اوى

MONDAHESH said...

رئـــــيسـة حزب الأحلام



انا مش عارف انك جاوبتيه

اصل انتي بتنزلي بوست كل يوم


:P

تحياتي

MONDAHESH said...

وينكى



معلش بقي حبة رخامة فوسط الحالة الرائعة اللي انتي عايشاها الايام دي


يا حظ يا حظ

;)

MONDAHESH said...

نبضات


عن موضوع المرأة لسه عارف امبارح بس ان برجي اللي هو الأس دي طبيعة فيه

فماستغربتش كتير

اما عن الموت فليه قصة معايا ممكن نقولها بس مش هنا

:)

عن قارئة الفنجان فهي انا

وعن نبضات لا يكفينا الحديث سنوات وسنوات


تحياتي

MONDAHESH said...

همسات دافئه


لم تكن مني قسوة بل كان ايضاح
فتجربتي في التعلم لم يكتب لها الفلاح
وذهب صوتي بين تغيير واصلاح
فأردت أن احذرك من رسوب رافقني
وكنت مثلك دوما حالما بالنجاح

اذهبي وجربي
تعلَّمي ولكن اعلمي
انك يوما لمن يتلونا ستُعلمي
ان حياتنا ما هي الا جراح
وان غدا ليس الا كذبة ومزاح

MONDAHESH said...

زى الهوا



حمدلله علي السلامة

واجازة سعيدة ان شاء الله

تاج صعب قوي

بس من نبضات ماقدرش اقولها لا


تحياتي

Anonymous said...

هههههههههههههه
قروا علينا بقى
الموضوع لسه فى اوله
بس ان شاء الله معزومين فى الفرح
وبلاش رخامه ياعم
;)

Anonymous said...

(وينكى



معلش بقي حبة رخامة فوسط الحالة الرائعة اللي انتي عايشاها الايام دي


يا حظ يا حظ)


بتقر علي الناس في كل حتة كدة


(
و للأسف مش هقدر اقولها لأ)


طول عمرك قلبك كبير وحنين

§a§a said...

صباح الحنيه ياعم

اجابت جامدة

من متر له مستقبل باهر

تحياتى يا باشا

MONDAHESH said...

وينكى


خلاص مش هرخم تاني

ولا هقر ولا احسد ولا احقد

:)

ان شاء الله الموضوع يكمل علي خير

تحياتي يا اجمل وينكي

MONDAHESH said...

Marwa


انتي عارفة قد ر المعاناة اللي انا عايشه بقي


تحياتي

MONDAHESH said...

§a§a



شامم ريحة تريقة

وحنية

بلاش انت يا صاصا علشان انت عارف وش الاقسام والمحاكم بيبقي عامل ازاي


:))


تحياتي

نبضات said...

صباحك معطر بالورد والياسمين
عملالك مفجاه رغم ان قوانين اهداء التاجات بتمنع ان حد يهدى حد اكتر من تاج لانه ذكره قبل كده لكن انا كسرت هذه القوانين عشان انت مررت التاج للناس وقلت لهم السبب رخامه
فرخامه على رخامه ياعلى
انا بهديك تاج اخر عشان تستمتع باجابته وهو عباره عن ذكر 5 احلام ماضيه و5 مستقبليه وذكر شخصيتين موجدين فى حياتك وكنت تتمنى وجوده وشخصيتين مش موجدين وتتمنى وجودهم
وسبب تمرير التاج ...رخامه
بالتوفيق والنجاح واوعى مش تجاوب عليه واى توضيحات ارجع لمدونتى

تحياتى

MONDAHESH said...

نبضات

علي فكرة في قانون تاجي
بيقول ان لازم يكون في فرق بين كل تاج وتاج

مش اقل من 8 شهور

:))



واضح اني بتدبس

هو يعني علشان انا قلت ماقدرش اقولك لا


:(

حاضر هجاوب وامري لله

تحياتي