Tuesday, September 25, 2007

هذا المساء

lovesome88



اعلم ان الحلم يتلاشي في غيم السماء


ونهاية ترهقني ويقتلني رفضك للبقاء


فدعيني في عينيكي اسبح هذا المساء


هذا المساء لعله لا ينتهي


فما اقساها من نهاية حمقاء


تمضي علينا كأنها .. سكرات موت الاقوياء


جسد ينازع روحه .. يرتجي فيها البقاء


ففارقته آبية .. تشتاق لحياة السماء


اما الجسد فارتمي ومصيره حتما فناء


فيا أعيني


يا أعيني سألتك الا تزيدي بالبكاء


وكوني بي رحيمة في ذاك البلاء


فقلبي عليه لا يقوي.. لبي له هذا النداء


لبي له هذا النداء

34 comments:

§a§a said...

جميل جدا يا على مشاء الله

اسلوب جامد جدا

وتصويرات جميله

Selfmeaning said...

يا ترى مين اللى خلتك

تعيش فى العذاب دا كله


:)

Anonymous said...

جامد بجد ما شاء الله

تعبيراتك تحفة وجميلة اوي

بس المود الحزين غالب اوي عليك

علي الالفي said...

يا اخوااننا
انا عندى حفلة
اه و الله حفلة
لا و مش اي حفلة
انا هاغنى مع ايامنا الحلوة
المرة دى كعضو في الفرقة
عارفين هاغني ايه
انا هاغنى تلات سلامات
و هانغنى الليلة الكبيرة
و اغاني تانية
يا جماعة
انا مستنيكم كلكم تيجوا تنورونا في مسرح البالون بالعجوزة ان شاء الله يوم الجمعة الجاية الساعة 8و نص مساءا

MONDAHESH said...

§a§a

شكرا يا صاصاصاصا

انت اجمل

MONDAHESH said...

Selfmeaning



اكيد واحدة

MONDAHESH said...

marwa


هي مجرد حالة

احيانا كتير بتكون حزن وساعات بكون فرحان فبتطلع مش كئيبة

بس انا عن نفسي معجب بيها قوي

:))

MONDAHESH said...

علي الالفي


والله انا هموت واحضر الحفلة
بس لو تقصد الجمعة بتاعت بكرة دي هيبقي صعب جدا

:(

Selfmeaning said...

يا ساتر يارب

حد يقول واحدة كده

safa7_karmooz said...

كل ده من فنحان قهوة؟؟؟

قيـ ـثارة said...

جميلة يا علي ماشاء الله
ربنا يزيدك

MONDAHESH said...

Selfmeaning



ده موقف عادي يعني وانا بوصفه

MONDAHESH said...

safa7_karmooz


ياريت علي كده بس

اصل فنجان القهوة ده سره باتع

:))

MONDAHESH said...

....سمسمه


ربنا يخليكي

بعض ما عندكم

Selfmeaning said...

طيب يا بتاع الوصف

هى القهوة يا مشمش و لا العصير

اللى بيعمل كده

MONDAHESH said...

Selfmeaning



هو اه العصير كان مش جامد قوي يعني


بس ده تأثير القهوة بس

وادينا كده قلبنا الكلام في مدونتك ومدونتي عن سيلنترو بس

:))

Selfmeaning said...

مش انا قلتلك اصبر و اثر القهوة هيبان بعد كده و انت اللى كنت مستعجل و شربت العصير

MONDAHESH said...

Selfmeaning


بعيدا عن القهوة والعصير

اليوم كان جامد

Unknown said...

:(
:(

بجد حلوه اوى
وتعبيراتك فيها جامده بغباء

ربنا يوفقك وتسلم ايدك

زى الهوا said...

حلو اوى بس ايه كل العذاب والحزن دا

Selfmeaning said...

اكيد مش اجتمعنا لازم يبقى يوم جامد

MONDAHESH said...

Lost Love



حلو تعبير جامدة بغباء ده

شكرا لمرورك

MONDAHESH said...

زى الهوا


ربنا يخليكي

بس هي حالة عادية يعني

بتحصل

:)

MONDAHESH said...

Selfmeaning


اكيد علشان انتي موجودة

:)

Selfmeaning said...

ميرسى

:)

Anonymous said...

بجد روعه
تمضي علينا كأنها .. سكرات موت الاقوياء
جسد ينازع روحه .. يرتجي فيها البقاء
تصوير نزاع بين الروح والجسد جديده وكلمات غير مستهلكه
تحياتى

MONDAHESH said...

Selfmeaning



اي خدمة

MONDAHESH said...

رئيس جمهوريه نفسى


ربنا يخليك

سعيد جدا لمرورك واتمني اشوف تعليقاتك علي طول عندي

Anonymous said...

انا اول مره اعرف انك بتكتب شعر وحاجات كده
جامد يا معلم

Anonymous said...

كل سنه وانت طيب جميل بس حزين انا كنت حعيط يابنى
على فكره انا كتبت او بمعنى ادق عرضت قصيده لنزار قبانى فى مدونتى اتمنى ان تزورها واعرف رايك فى القصيده
دى دعوه خاصه لزيارة المدونه
manon

غمض عينيك said...

كلماتك حلوة اوي يامندهش
بجد جميلة مش في البوست ده بس
انا خدت جولة في المدونة وعجبتني فعلا
واكتر بوست عجبني بتاع اسكندرية رايح جاي
حلو اوي

تحياتي ليك يافندم
محمد سمير

MONDAHESH said...

وينكي



بعض ما عندكم

بس دي مجرد خواطر علي قدي

MONDAHESH said...

نبضات



وانتي طيبة دايما يارب

واكيد هعدي علي مدونتك

دعوتك شرف ليا طبعا

MONDAHESH said...

غمض عينيك


ربنا يخليك

وشكرا بجد لمرورك وكلامك الجميل ده
واتمني ان المدونة تكون عجبتك بجد